2011. március 3., csütörtök

Na ezért

húzunk mi el ebből a faluból.Csak az a baj, hogy mindenütt ez lesz... Ma délben mentünk Mancussal ketten, kivételesen sétálva a boltba. (Hiába közel van, kocsival szoktam menni,gyerek nélkül, mert sok a kóbor kutya meg a cigány)Épp a könyvtárnál jártunk,amikor az iskolából kiözönlöttek a gyerekek. Az egyik csoport feltűnt nekem. Elől egy hetedikes-nyolcadikos magyar fiú ment,sietős léptekkel. Mögötte egy cigány srác, testvérek között is elmúlt már 17. Szidalmazta a fiút, majd hátba rúgta. Majd bokán és lábon.Közbe végig mondta, hogy ne szójjá' be nekem, meg egyéb nyalánkságokat.Hozzáteszem, a srác meg sem szólalt. Rögtön azt néztem, hogy nincs-e valami ismerős a közelben, de nem volt. Jöttek az úton, ezekkel a gyerekekkel szemben emberek.Fehérek és feketék is. Senki,értitek,senki nem szólt oda a köcsög kölyöknek, hogy álljon le. Ha egyedül lettem volna,akkor biztos odaszóltam volna a fiatal srácnak, mintha ismerős lett volna, hogy jöjjön velem.De semmit nem tehettem, a gyerekemet nem veszélyeztethettem. Viszont elővettem a telefon, és az egy saroknyira lévő rendőrséget felhívtam. A csaj,aki felvette a telefont,azt mondta, hogy ne csináljak semmit, ő pedig megpróbálja utolérni a járőrkocsit,hogy kanyarodjanak arra. Körülbelül másfél perc alatt a boltnál voltunk, ott a cigány abbahagyta a rugdosását a fiúnak, és továbbment egyenesen, a srác pedig elszaladt a bolt utcája mellett. Nem tudtam utolérni, pedig siettem. Majd vártunk még a bolt előtt 5 percet,de a rendőrök nem jöttek. Bevásároltunk, majd hazasétáltunk a rendőrség felé.Egy járőrkocsi benn állt, de senki nem volt a közelben...sehol egy rendőr, sehol egy polgárőr. Ha belegondolok abba, hogy ez velem is megtörténhetne, és szarják le nagy ívben...hogy senki nem kiált fel, senki nem hívja fel a rendőröket...ha eszembe jut, hogy holnap annak a fiúnak újra iskolába kell mennie... Hihetetlenek itt az emberek. Már nem először fordul elő, hogy én hívtam a rendőröket. Mikor a kertünkben vagy a telkünkön lopnak a cigányok...vagy mikor az idős bácsit a Báróketben kirabolta két tízéves...és senki sem szól semmit!!! Miért? Nem gondolnak arra, hogy ez velük is megtörténhet? Anno, Istvánom mesélte, hogy gyerekkorában egy cigányasszony beugrott a kerítésükön, valamit el akart lopni. Após, hirtelen ember lévén, jól belerúgott,aztán kidobta a kerítésen át. Nem egészen egy óra elteltével tizen jöttek megverni apóst meg a páromat. A mi utcánkban akkoriban nem voltak cigányok.Szinte minden kapun kijöttek a szomszédok, de senki sem volt hajlandó odamenni,és segíteni nekik. Végignézte az utca, hogy jól megverik őket.Anyós hívta a rendőröket,akkor hagyták abba.De senki sem ment oda segíteni!!! Aztán pár éve volt az is, hogy após vigyázott az utcában levő házra, mert a tulaj kórházban volt. Felhívták apóst a szomszédok, hogy láttak az udvaron(fényes nappal) két cigányt.Após a mi szomszédunkkal átment megnézni (a szomszéd bácsi hetvenen túl van már, hatvan kiló körül lehet).A cigányok elszaladtak. Majd pár perc múlva erősítéssel megérkeztek. (Hozzáteszem, a rendőrség az utca végén van) Verekedni, jobban mondva verni kezdték a két öreget.(Após is 66 éves már,akkor 63 körül lehetett)Persze Ők is vissza-visszaütöttek. Az egyik "segítőkész" szomszéd felhívta anyóst, hogy verik az öreget az utca végén.Anyós hívta a rendőrséget meg Istvánt.Mire István odaért,addigra a rendőrök szétoszlattak mindenkit,apóst meg elvitte a mentő.István ment vele.Mi vártunk itthon, nem jöttek, így kocsiba ültem,megkeresni őket. A szomszédok meg az utcabeliek kinn ültek a ház előtt, tárgyalták a történteket. Az egyik csaj(akkor még vendégem volt) megállított ,elkezdte mesélni, hogy mit látott.Meg hogy az ő szomszédnénije hívta fel anyóst is. Én meg megkérdeztem, hogy ti mit csináltatok? Semmit, volt a válasz. Kinn volt az egész utca, de hogy valaki elszaladt volna a rendőrségre,az nem.Vagy telefonon kihívják őket.az sem.Inkább felhívják anyóst telefonon.Ő hívta a rendőröket...na ennyit az itteni emberekről. Apósnak akkor 9 öltés volt a fején, meg számos zúzódás.És tudjátok,mi volt az egészben a legjobb? Pár hét múlva jött egy hivatalos papír, miszerint az öreget feljelentették a cigányok, mert az egyik kiskorút megütötte!!!Oké, hogy nem lett az ügyből semmi, de akkor is.Milyen világban élünk???Mi lesz a gyerekeinkkel???? Na,most jól kiadtam magamból az egészet.De valahogy annyira igazságtalannak érzem...én még úgy nevelkedtem, hogy minden ember egy érték.Hogy mindenkit lehet szeretni, hogy mindenkiben van valami, ami miatt ide született,ami miatt erre a földre érkezett.De mostanában csúnyán csalódok.Tényleg igaza van annak, aki azt mondja, hogy naiv vagyok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése